Image
Žieminis dyzelinas
Image
Kepiniai
Žieminis dyzelinas

Nauja žieminio dyzelino sudėtis

Stipresniam automobilio imunitetui – nauja žieminio dyzelino sudėtis.

Ši žiema – kitokia. Šiemet pirmą kartą žieminio dyzelino sudėtyje privalo būti ne mažesnė kaip 7% bio priedo dalis. Naujoji mūsų žieminio dyzelino formulė garantuoja sklandų ir užtikrintą automobilio darbą.

  • Saugi bio dalis – 0% RRME
  • Jokios užšalimo rizikos
  • Lengvesnis užvedimas
  • Efektyvus variklio veikimas

Daugiau informacijos ir atsakymus į aktualiausius klausimus apie naująjį žieminį dyzeliną galite rasti čia:

  • 1. Kaip ir kodėl keičiasi žieminio dyzelino sudėtis?

    Dyzelinių variklių automobilių vairuotojai žino, kad pastarąjį dešimtmetį Lietuvoje didžioji rinkos dalis prekiavo dyzelinu, kurio sudėtis skyrėsi, priklausomai nuo kalendorinių periodų, oro sąlygų, bei įstatymo reglamentavimo.

    Šiltuoju metų periodu dyzelinas savo sudėtyje visada privalo turėti ne mažiau 7% BIO dalies, šį reikalavimą gamintojai ir/ar tiekėjai išpildo į degalus įmaišydami priedą, kuris vadinasi RRME (riebalų rūgščių metilo esteris).

    Tuo tarpu žiemą buvo leistina arktinių klasių dyzelino prekyba be BIO priedo. Pagrinde dėl RRME BIO priedui būdingų savybių, kurios nepasižymi pakankamais parametrais esant žemoms temperatūroms.

    Ši žiema kitokia. Pirmą kartą ir šaltuoju metų laiku rinka privalės prekiauti dyzelinu, savo sudėtyje turinčiu 7% BIO dalies. Tiekėjai, siekiantys užtikrinti maksimalią kokybę savo klientui siūlys įsigyti dyzelinius degalus su privalomąja BIO dalimi, tačiau rinksis sintetinį komponentą, kuris yra pažangesnis, nei minėtas RRME.

    Paprastai tariant vietoj, vartotojų transportui pažįstamo dyzelino su RRME, šią žiemą, siekiant užtikrinti kokybę, dalis tiekėjų, kurių tarpe yra ir Circle K, parduos produktą su sintetine BIO degalų dalimi, dar vadinama HVO (Hydrotreated vegetable oil). Tai vartotojams leis ir toliau ramiai, be rūpesčių keliauti, net esant ypatingai žemoms temperatūroms.

  • 2. Kuo šis dyzelinas yra geresnis mano automobiliui?

    Circle K naudojamas sintetinis BIO degalų komponentas garantuoja šias naudas Jūsų automobiliui:

    • Jokios užšalimo rizikos. HVO priedui, priešingai nei RRME, nėra būdingas vandens absorbavimas. Todėl, esant žemoms temperatūroms, nebus rizikos, kad vykstant kondensacijai degalų bake ar kitose talpose, vanduo sugadins produktą.
    • Lengvesnis užvedimas. Dėl tobulesnės, alternatyvaus BIO priedo sudėties, aukštesnis tampa ir bendras dyzelino cetaninis skaičius, o tai leidžia degalams lengviau užsidegti.
    • Efektyvesnis variklio veikimas. Palankesni produkto parametrai, leidžia varikliams degalus naudoti efektyviau ir išskirti daugiau energijos, vertinant tą patį tūrio vienetą.
  • 3. Kaip man atskirti, kokį žieminį dyzeliną pilu?

    Visos Lietuvoje veikiančios degalinės yra įpareigotos degalinėse prekiauti dyzelinu su 7% BIO komponentu. Tačiau tol, kol BIO dalis neviršyja minėtų 7%, tiekėjams užtenka komunikuoti tuos pačius B7 grafinius atvaizdavimus (ant dyzelinių degalų pistoletų ir pompų), tačiau skelbti specifinės BIO komponento rūšies, tiekėjai neprivalo, tik jo dalį. Todėl norint pasirinkti saugiai ir teisingai, svarbu atlikti minimalius namų darbus – žinoti ką parduoda mano mėgstamas degalų tiekėjas ir pasitikrinti ar renkuosi tai kas man pravarčiausia. Svarbu įsitikinti, ar perkamas produktas yra aukštos arktinės klasės dyzelinas ar tik tarpinis (pvz. F klasės) dyzelinas. Tik arktinės klasės dyzelinas gali būti žymimas žvaigždutės simboliu (*), o atitinkamai antros arktinės klasės dyzelinas dviem žvaigždutėmis (**). BIO komponento rūšį greičiausia galima patikrinti dyzelino kokybės pase, o mes savo degalinėse papildomai klientus informuosime, kad dyzeline neturime RRME.

  • 4. Ar keisis dyzelino kaina klientams?

    Kompleksinis klausimas. Atsakymas ir taip ir ne. Kodėl?

    Sintetinis BIO priedas yra geresnis, o todėl natūralu yra ir brangesnis, nei RRME.  Visgi pardavėjų alternatyvos ribotos, norint patenkinti savo klientų lūkesčius ir toliau bus būtina užtikrinti konkurencingą kainą, tad viskas priklausys kokius produktus renkasi rinka. Jeigu rinkoje visi naudos BIO priedus ir nepiktnaudžiaus pirkėjų nesupratimu ar jų pasitikėjimu, tuomet visi dirbs beveik lygiomis sąlygomis. Sakau beveik, nes BIO dalis gali būti pigesnė arba brangesnė. Tiekėjai, kurie rinksis sintetinę BIO dalį, už ją patys mokės brangiau, bet taip nerizikuos savo klientų patirtimis ir tesės klientams duotus pažadus. Tačiau jei nebrandžią drąsą demonstruojantys tiekėjai pardavinės žemesnių (ne arktinių)  klasių produktus, ar dar baisiau produktus be BIO, jie apgaudinės ne tik klientus, bet ir rinką, iškraipys sąlygas joje, taip pasiūlydami keliais centais žemesnes kainas, tačiau piktnaudžiaudami įsipareigojimams valstybei, gamtai ir aplinkai, pažeisdami įstatymus, vien vardan didesnio savo pelno.

  • 5. Ar šis dyzelinas draugiškesnis gamtai?

    Taip. Bet ne dėl mineralinės dyzelino dalies, o dėl minėtos BIO dalies. Sintetinis BIO komponentas leidžia į aplinką išmesti mažiau ŠESD (šiltnamio efektą sukeliančios dujos)  ir tuo aspektu yra mažiau intensyvus. Kitaip tariant išmetama mažiau CO2.

  • 6. Ar šis dyzelinas saugus mano automobiliui?

    Be abejonės. Toks dyzelinas ne tik saugus, bet ir tvarus. Prekiaujame dyzelinu ir jame esančiais BIO komponentais, kurių tvarumas patvirtintas ISCC sertifikavimu. Visos savybės atitinka EN590 dyzelino standartus, o neretai juos ir lenkia. Tad automobilis varomas tokiais degalais tarnaus puikiai. O ypač ramu turėtų būti jeigu paspaus atšiaurūs šalčiai.

Image
Žieminis dyzelinas