Dyzelinas be rūpesčių
Circle K degalinese prekiaujame žieminiu dyzelinu, kuris padės užtikrinti sklandų automobilio darbą:
- Jokios užšalimo rizikos
- Lengvas užvedimas
- Efektyvus variklio veikimas
- 7% HVO
Daugiau informacijos ir atsakymus į aktualiausius klausimus apie žieminį dyzeliną galite rasti čia:
-
1. Kaip ir kodėl keičiasi žieminio dyzelino sudėtis?
Dyzelinių variklių automobilių vairuotojai žino, kad pastarąjį dešimtmetį Lietuvoje didžioji rinkos dalis prekiavo dyzelinu, kurio sudėtis skyrėsi, priklausomai nuo kalendorinių periodų, oro sąlygų, bei įstatymo reglamentavimo.
Šiltuoju metų periodu dyzelinas savo sudėtyje visada privalo turėti ne mažiau 7% BIO dalies, šį reikalavimą gamintojai ir/ar tiekėjai dažniausiai išpildo į degalus įmaišydami privalomuosius bio priedus. Pvz.: tai gali būti RRME (riebalų rūgščių metilo esteris).
Tuo tarpu dar neperseniausia žiemos metu buvo leistina arktinių klasių dyzelino prekyba be BIO priedo.
Nuo 2020 gruodžio, žiemos periodu, privaloma prekiauti dyzelinu, savo sudėtyje turinčiu 7% BIO dalies. Tiekėjai, siekiantys užtikrinti maksimalią kokybę savo klientui siūlo įsigyti dyzelinius degalus su privalomąja BIO dalimi, rinkdamiesi sintetinį komponentą HVO.
Paprastai tariant vietoj, vartotojų transportui pažįstamo dyzelino su RRME (naudojamo šiltuoju metų periodu), Circle K žiemą, siekiant užtikrinti reikalingas žiemai savybes, prekiaus produktu su sintetine BIO degalų dalimi, dar vadinama HVO (Hydrotreated vegetable oil). Tai vartotojams leis ir toliau ramiai, be rūpesčių keliauti, net esant ypatingai žemoms temperatūroms.
-
2. Kuo šis dyzelinas yra geresnis mano automobiliui?
Circle K naudojamas sintetinis BIO degalų komponentas garantuoja šias naudas Jūsų automobiliui:
- Jokios užšalimo rizikos. HVO priedui nėra būdingas vandens absorbavimas. Todėl, esant žemoms temperatūroms, nebus rizikos, kad vykstant kondensacijai degalų bake ar kitose talpose, vanduo sugadins produktą.
- Lengvesnis užvedimas. Dėl tobulesnės, alternatyvaus BIO priedo sudėties, aukštesnis tampa ir bendras dyzelino cetaninis skaičius, o tai leidžia degalams lengviau užsidegti.
- Efektyvesnis variklio veikimas. Palankesni produkto parametrai, leidžia varikliams degalus naudoti efektyviau ir išskirti daugiau energijos, vertinant tą patį tūrio vienetą.
-
3. Kaip man atskirti, kokį žieminį dyzeliną pilu?
Visos Lietuvoje veikiančios degalinės yra įpareigotos degalinėse prekiauti dyzelinu su 7% BIO komponentu. Tačiau tol, kol BIO dalis neviršyja minėtų 7%, tiekėjams užtenka komunikuoti tuos pačius B7 grafinius atvaizdavimus (ant dyzelinių degalų pistoletų ir pompų), tačiau skelbti specifinės BIO komponento rūšies, tiekėjai neprivalo, tik jo dalį. Todėl norint pasirinkti saugiai ir teisingai, svarbu atlikti minimalius namų darbus – žinoti ką parduoda mano mėgstamas degalų tiekėjas ir pasitikrinti ar renkuosi tai kas man pravarčiausia. Svarbu įsitikinti, ar perkamas produktas yra aukštos arktinės klasės dyzelinas ar tik tarpinis (pvz. F klasės) dyzelinas. Tik arktinės klasės dyzelinas gali būti žymimas žvaigždutės simboliu (*), o atitinkamai antros arktinės klasės dyzelinas dviem žvaigždutėmis (**). BIO komponento rūšį greičiausia galima patikrinti dyzelino kokybės pase.
-
4. Ar keisis dyzelino kaina klientams?
Pardavėjų alternatyvos ribotos, norint patenkinti savo klientų lūkesčius ir toliau bus būtina užtikrinti konkurencingą kainą, tad viskas priklausys kokius produktus renkasi rinka. Jeigu rinkoje visi naudos BIO priedus ir nepiktnaudžiaus galimu pirkėjų nesupratimu ar jų pasitikėjimu, tuomet visi dirbs beveik lygiomis sąlygomis. Sakome beveik, nes BIO dalis gali būti pigesnė arba brangesnė, priklausomai nuo žaliavų kilmės. Tiekėjai, kurie rinksis sintetinę BIO dalį, už ją labai tikėtina, kad patys mokės brangiau, bet taip nerizikuos savo klientų patirtimis ir tesės klientams duotus pažadus. Taigi būtina gebėti atskirti dyzelino klases ir žinoti kaip jos žymimos, kad užsitikrinti, jog produktas bus patikimas net ir labai atšiauriomis salygomis.
-
5. Ar šis dyzelinas draugiškesnis gamtai?
Taip. Bet ne dėl mineralinės dyzelino dalies, o dėl minėtos BIO dalies. Sintetinis BIO komponentas leidžia į aplinką išmesti mažiau ŠESD (šiltnamio efektą sukeliančios dujos) ir tuo aspektu yra mažiau intensyvus. Kitaip tariant išmetama mažiau CO2.
-
6. Ar šis dyzelinas saugus mano automobiliui?
Be abejonės. Toks dyzelinas ne tik saugus, bet ir tvarus. Prekiaujame dyzelinu ir jame esančiais BIO komponentais, kurių tvarumas patvirtintas ISCC sertifikavimu. Visos savybės atitinka EN590 dyzelino standartus, o neretai juos ir lenkia. Tad automobilis varomas tokiais degalais tarnaus puikiai. O ypač ramu turėtų būti jeigu paspaus atšiaurūs šalčiai.